Žádost o JES

Informace o způsobu podání a náležitostech žádosti o jednotné environmentální stanovisko (JES).

Přejít na obecné náležitosti

Přejít na rozcestník specifických náležitostí 



Podání

Žádost o JES je možno podat:

  • osobně
  • poštou
    • na adresu: Krajský úřad Jihomoravského kraje, Odbor životního prostředí, Žerotínovo náměstí 449/3, 601 82 Brno
  • datovou zprávou
    • ID datové schránky JMK: x2pbqzq
    • maximální velikost zprávy včetně příloh je 100 MB
    • NELZE použít formáty archivů jako např. zip, rar, arj apod.!
    • podrobnější informace na webu podatelny (bod 3)
  • e-mailem
    • NUTNO podepsat uznávaným elektronickým podpisem, případně do 5 dnů doplnit jednou z výše uvedených forem
    • maximální velikost e-mailové zprávy včetně příloh je 14 MB
    • Podání musí být obsaženo v těle e-mailové zprávy nebo v souboru v její příloze. E-mailové zprávy, obsahující pouze odkaz (link) na stažení souboru s podáním, nebudou z důvodu bezpečnosti přijaty.

Podání je možné učinit rovněž na těchto technických nosičích dat:

  • paměťové médium USB (flash disk) se souborovým systémem FAT16 nebo FAT32
  • CD nebo DVD se souborovým systémem ISO 9660

Do doby úplné funkčnosti ISSŘ (Informačního systému stavebního řízení) důrazně NEdoporučujeme činit podání prostřednictvím Portálu stavebníka.


Náležitosti

Žádost o vydání jednotného environmentálního stanoviska (JES) musí obsahovat obecné náležitosti stanovené správním řádem a zároveň všechny náležitosti stanovené jinými právními předpisy pro vydání jednotlivých správních úkonů, namísto nichž se vydává JES.

Je-li podle více právních předpisů vyžadován shodný údaj, postačí, uvede-li jej žadatel v žádosti pouze jednou. (§ 3 odst. 1 zákona o JES)

Obecné náležitosti

  1. Identifikace žadatele:
    • fyzická osoba uvede: jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, údaj o datové schránce (pokud ji má), popřípadě jinou adresu pro doručování (podle § 19 odst. 4 správního řádu)
    • fyzická osoba oprávněná k podnikání (týká-li se podání její podnikatelské činnosti) uvede: jméno, příjmení, datum narození, identifikační číslo osob a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání
    • právnická osoba uvede: název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj, a adresu sídla
  2. Identifikace zástupce včetně oprávnění žadatele zastupovat
  3. Identifikace záměru – název a stručný popis
  4. Údaje o pozemcích, na nichž se záměr nachází:
    • parcelní číslo, obec, katastrální území, druh pozemku, způsob ochrany ZPF, výměra, vlastník, případně nájemce a další poznámky
    • tabulka viz vzor žádosti
  5. Označení dokumentace nebo srovnatelného podkladu vyžadovaného jiným právním předpisem (např. horním zákonem), popřípadě jejich částí rozhodných pro vydání JES, zejména označení zpracovatele, investora, data zpracování a označení změny nebo revize
  6. Identifikace následného řízení povolení záměru
    • podle stavebního zákona / podle jiného právního předpisu, je-li vyžadována EIA
  7. Výčet jednotlivých správních úkonů, místo nichž má být vydáno JES
  8. Výčet jednotlivých správních úkonů (či podaných žádostí o tyto úkony), které byly vydány (resp. o které bylo požádáno) před nabytím účinnosti zákona o JES.

Náležitosti projektové dokumentace

Podléhá‑li záměr povolování podle zákona č. 283/2021 Sb., stavební zákon, musí být podle § 3 odst. 2 ZJES součástí žádosti o JES dokumentace pro povolení záměru, která je typem projektové dokumentace podle stavebního zákona.

Rozsah obsahu dokumentace pro povolení záměru stanovuje § 158 stavebního zákona a vyhláška č. 131/2024 Sb., o dokumentaci staveb.  

Podle § 156 odst. 1 stavebního zákona musí být projektová dokumentace zpracována projektantem, kterým je podle § 14 písm. b) téhož zákona fyzická osoba oprávněná podle zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (autorizační zákon), ke zpracování územně plánovací dokumentace, územní studie a projektové dokumentace.

Podle § 13 odst. 3 autorizačního zákona musí být dokument související s výkonem činnosti autorizované osoby: 

  • a) opatřen vlastnoručním podpisem a otiskem autorizačního razítka se státním znakem České republiky, jménem autorizované osoby, číslem, pod nímž je zapsána v seznamu autorizovaných osob vedeném Komorou a vyznačeným oborem, popřípadě specializací své autorizace, nebo 
  • b) opatřen elektronickým autorizačním razítkem, které obsahuje
    • kvalifikovaný elektronický podpis obsahující jméno autorizované osoby,
    • číslo, pod nímž je zapsána v seznamu autorizovaných osob vedeném Komorou,
    • obor, popřípadě specializaci,
    • označení Komory,
    • a opatřen kvalifikovaným elektronickým časovým razítkem.

Obdobná pravidla platí i pro záměr povolovaný podle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu („starý stavební zákon“).

Specifické náležitosti

dle jiných právních předpisů pro vydání jednotlivých správních úkonů, namísto nichž se vydává jednotné environmentální stanovisko:


Pokračovat na formulář žádosti

Zpět na hlavní rozcestník JES