Další přípravy na realizaci tří silničních staveb dnes (25. 9. 2025) odsouhlasili jihomoravští radní. Projekt se začne chystat pro rekonstrukci křižovatky v Chudčicích, opravu silnice mezi obcemi Přibyslavice a Svatoslav a poslední projekt bude řešit přesun křižovatky v Ostopovicích do nové polohy.
„Všechny tři stavby jsou pro jednotlivé lokality velmi důležité. Prozatím náklady na jejich realizaci odhadujeme na více jak 150 milionů korun,“ uvedl první náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a sport Jiří Crha.
Nákladově nejvyšší je investiční záměr, který bude řešit stavební činnost na silnici III/3798 mezi obcemi Přibyslavice a Svatoslav, a to v celkové délce 6,18 km. Jedná se o dva navazující úseky: Přibyslavice – Spálený Mlýn, v délce 2,7 km, kde silničáři předpokládají opravy komunikace. Druhý úsek je ve směru Spálený Mlýn – Svatoslav, a to v délce 3,48 km. Z toho jeden kilometr se nachází v intravilánu obce Svatoslav a v tomto druhém úseku silničáři předpokládají kompletní rekonstrukci. Předpokládané náklady této stavby jsou 67,518 mil. Kč včetně DPH.
Druhý investiční záměr bude řešit rekonstrukci křižovatky silnice II/386 s III/3862 a s místní komunikací v Chudčicích. „Stávající nepřehledná rozvětvená křižovatka je v intravilánu obce a bude přestavěna na křižovatku okružní. Na této akci se budeme společně podílet s Chudčicemi a odhadované náklady přesahují 53 milionů korun,“ dodal náměstek Crha.
Poslední projekt bude řešit přesun křižovatky silnic III/15270 a III/15273 v Ostopovicích do nové polohy. Kromě toho dojde na výstavbu nových chodníků, veřejného osvětlení a odvodnění silnic, silničáři počítají i s přeložením stávajících inženýrských silnic. Náklady na tuto akci jsou zatím odhadovány na více jak 30,5 mil. Kč včetně DPH.
„Od začátku roku, k dnešnímu dni, bylo pro nás schváleno celkem 38 investičních záměrů. Do konce roku počítáme s tím, že se do projekce dostane minimálně další desítka staveb. Pevně doufám, že se nám následně podaří sehnat finance na samotnou realizaci těchto silničních staveb. V letošním roce se totiž podpora ze strany Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) snížila na polovinu a v příštím roce již v návrhu rozpočtu SFDI položka na opravy krajských silnic II. a III. tříd bohužel nefiguruje vůbec,“ uzavřel ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Tisková zpráva ke stažení ZDE (pdf)