Tradiční akci Czech Street Party tam navštívily tisíce lidí.
Jak to na jižní Moravě vypadá, které turistické cíle jsou nejžádanější a jaké regionální potraviny můžeme nabídnout. Prezentaci Jihomoravského kraje v rámci tradiční Czech Street Party si přišly v Bruselu prohlédnout tisíce lidí. Kraj představil třeba Festivaly plné chutí, výzkumná a technologická centra nebo zapojení v nadnárodních projektech.
Czech Street Party má kořeny už v roce 2007, kdy se v Bruselu konala poprvé. Na čtyři roky akci přerušila epidemie covidu-19, letos ale se pořadatelé rozhodli na tradici navázat. „Prezentace kraje na evropské úrovni má velký síťovací potenciál a smysl. Získáváme tak další partnery pro spolupráci, která je v rámci výměny zkušeností nesmírně cenná,“ vysvětluje jihomoravský radní Karel Podzimek, který se akce zúčastnil, aby se setkal s kolegy z evropských institucí.
Součástí akce byly ochutnávky jablečných a hroznových moštů, perníčků se svatojánskými ořechy, cibulových krekrů, preclíků s kozím sýrem nebo chipsů z kysaného zelí. Vybraní návštěvníci si od stánku odnesli jihomoravský speciál Forbesu nebo vlastnoručně vyrobenou placku s odkazem na #brnoregion – centrum inovací. O hudbu se postaral mj. vojenský umělecký soubor Ondráš.
Více informací ráda poskytne:
Eliška Buzková
Tel.: +420 603 563 965
E-mail: buzkova.eliska@kjmk.eu